Stress

nieuws

Stress is een mogelijkheid tot groei. Wanneer we stress ervaren, kan het zijn dat een angst van ons zelf een onderliggende factor is. We kunnen dan zien en beleven hoe wij op situaties reageren. Het lichaam kan door stress verschillende reacties geven. Hoe gevoeliger we zijn des te meer kans op stress ervaringen. Ons systeem kan hierdoor verlammen of verstarren. Wat kunnen we er aan doen om stress te verminderen? Je hebt ook positieve stress die je lichaam en geest herinnert en waarop geen angst meer is, je voelt dat het je stimuleert om door te gaan, maar ook hierin schuilt het gevaar dat je teveel van jezelf gaat geven. Stress leert je je grenzen te bepalen, gebruik ze dan ook.

  • Vitamine B complex: Dit om ons zenuwstelsel zo optimaal mogelijk te houden.
  • Mediteren: Dat is luisteren naar het lichaam en de innerlijke stem, wat wil Jij om tot rust te komen.
  • Kleuren inademen en/of visualiseren: Dit helpt om d.m.v. bepaalde kleuren weer tot rust te komen, de kleur(en) inademen en visualiseren dat ze overal in je lichaam stroomt ( zie ook de kalender mocht je dit in een groep willen doen, ik voorzie iedere donderdag voor groepen zodra er voldoende interesse is
  • klank: luisteren naar rustige muziek of naar een fonoforese – therapeut. Klank is al van oudsher bekend dat het je kan helpen weer terug in balans te komen. fonoforese: stemvorken is een methodiek die op subtiele wijze de frequenties van je energie lichaam en fysiek lichaam je weer in balans kan brengen.
  • harmoniseren: dit is eigenlijk healing waarmee je  d.m.v. handoplegging en methodieken het elektromagnetisch veld weer in balans kan brengen. Het kan een aanvulling zijn voor allerlei problemen die de aandacht behoeven om terug weer bij je bron te komen.
%d bloggers like this: